maanantai 10. helmikuuta 2014

Aamupalaa! / Vivian ja Ellie

Siis, aamiainen on päivän tärkein ruoka. En jaksa jauhaa sitä samaa tällä aamupala suositus kerralla, vaan ajattelin kertoa jotain, mitä ehkä ette tienneet

1.  Aamupalan on tutkitusti todettu vaikuttavan ylipainoon ja painonhallintaan

2.  Aamupala säätelee koko loppu päivän ruokailusi ja jos ei syö aamiaista, saa energiaa päivän aikana keskimäärin enemmän kun olisi tarve

3.  Aamiasen syöminen kohentaa mielialaa, virkustää ja tuo tasapainoa koko loppupäivän ruokailuun

4.   Runsaiden kuitujen syöminen aamupalalla on suositeltavaa, koska tulet yltäkylläisemmäksi ja jaksat seuraavaan ruokailuun ilman naposteluja ja välipaloja jotka ovat yleensä pelkkiä kaloripommeja!

5.   Aamiainen  on hyvä syödä, jotta yön aikana pitämäsi ruoka tauko pysähtyy ja aivot ja lihakset saavat energiaa päivään

Itse syön aamupalan mielummin sillon, kun se on hyvän makuista, ja siihen ei paljoa vaadita. Suositusten mukaan olisi hyvä syödä jotain kuitupitoista, kuten ruisleipää tai puuroa ja jotain C-vitamiinipitoista kuten marjoja tai hedelmiä. Myös kananmunan syöminen on hyvä ja nopea tapa aloittaa päivä. Hyvää ja makoisaa aamupalan tekoa ja helmikuun jatkoa ! :)

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Tervetuloa terveellinen helmikuu / Anna

Nyt uuden kuukauden alkaessa voi taas luvata elää astetta terveellisemmin.
Oma tapani on siirtää nälkää, niin ettei se yllätä, eikä tule ahmittua. Tavoitteeni ei ole laihtua luuksi ja nahkaksi, vaan pysyä terveenä ja pirteenä.

Iltapalavinkit VOL.1

1. Rahka
Rakastan rahkaa kaikissa muodoissa. Itselleni se uppoo parhaiten pilttien tai fun-mehutiivisteen keran. Miksei myös marjojen, myöskin tai hedelmien? Hyvää ja protskupitosta. Treenaajan perus välipala.

2. Raejuusto
Raejuustoa voisin syödä loppu elämän. Laitan sitä kaikkeen. Itse tykkään eniten nauttia sitä ananaksen tai kurkun kanssa ommnoomm.

3. Hedelmäsalaatti
Vitsi jos se on vielä valmiiksi pilkottu. Nam.

4. Smoothie
Reseptejä löytyy joka makuun! Meidänkin blogista löytyy yksi hyvä VeraP resepti :).

5. Ruisleipä
Vain Pohjoismaalaiset filmaa. Kinkulla. Juustolla. Mozzarellalla. Hunajalla ja banaanilla. Rohkeasti vaan kokeilemaan! 

Viikonloppuisin voisi maistua vaikka uuniomenat, dippivihannekset tai kaakao!! 

Nautinnollisia iltapalailuja kaikille ihanille lukijoille ja vihaajille ;).


torstai 30. tammikuuta 2014

Rispektiä / Anna

Vaikka Helsingissä ollaanki, niin on pakko mainita, että vuoden Turkulainen 2014 on kyllä pestinsä ansainnut !!

http://youtu.be/atipITP7DZs

Tää mies on mahtava ja ajaa tärkeätä asiaa. 
Fight Back!!

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Still alive / VeraH & Anna

Heipsansaa! 

Tänään oli tarkotus mennä koko porukkalla liikuntamyllyyn, mutta taaskaan kaikki ei päässyt paikalle omista syistään.. Suoraan koulun jälkeen suuntasimme Myllypuroon etsimään paikkaa, jossa voisimme treenata, mutta lähes kaikki tilat Liikuntamyllyssä olivat varattuja. Löysimme ns. "venyttely" paikan, jonne mahduimme kyllä treenaamaan, vaikka olosuhteet olivatkin aika kehnot.
  Anna piti meille kunnon rääkin! Treenasimme enimmäkseen keskivartalon lihaksia ja käsilihaksia noin 1.5 tunnin ajan. Hyvän, mutta napakan treenin jälkeen lähdimme hyvin ja väsynein mielin kotiin. Tältä päivältä jäi venytykset väliin, mutta sen aijomme tehdä omatoimisesti kotona.
  Treenit sujui kokonaisuudessa hyvin, vaikka aina löytyy parantamisen varaa. Eikun odottamaan innolla seuraavaa treeniä ja huomista maitohapon poltetta lihaksissa!

 
 

tiistai 28. tammikuuta 2014

Viimeinen ehtoollinen / Anna

Iltaisat morot :)!

Tänään päättyi sitten mun 2,5 viikon työurakka epäpätevänä sporttiopena yhteiseen brunssiin kovan jalka-ja keskivartalotreenin jälkeen. Kunniallahan se päättyi eli 13 tunnin työpäivällä, kahdeksalla (nofat) kananugetilla ja väsyneillä jaloilla.
  Olen saanut rutkasti kokemusta, kasvatusoppeja ja tutustunut ihanii nuoriin naisiin, joiden käsissä onkin meidän tulevaisuus! Vois olla huonompiki tsägä.

Jumppa-Ope kiittää ja kuittaa.


sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Treenii treenin perään ;) / VeraP

Herätyskellot soi aikaisin seitsemältä sunnuntai aamuna, eikun vaa salille.
  Lähdettiin vielä aamun hämärtäessä Fitnessnuijien V-trion (VeraH, Vivian ja VeraP) kanssa Liikkamyllyyn treenaamaan. 
  Alkulämppänä toimi n.25min matka, jonka kävelimme yhdessä raikkaassa pakkassäässä. Seuraavaksi menimme salille, jossa kukin teki puoli tuntia itsenäistä treenaamista. 
 Myllyssä oli samaan aikaan joka sunnuntaiset perhe-hulinat, joten halli oli melko täynnä. Löysimme kuitenkin vapaan paikan, jossa mahduimme tekemään kuntopiiriä. Pienehkö alue ei kuitenkaan treeniä haitannut, kun musiikki pauhasi ja hyvä meno ja treeni-into pysyi yllä. Kuntopiirissä keskityimme enimmäkseen keskivartalon ja käsien lihaksiin. Tähän puoleentoista tuntiin mahtui kuitenkin myös jalka- sekä pepputreeniä sekä "punttipalloilla" kikkailemista.
  Välissä venyttelimme noin vartin verran jonka jälkeen menimme pelaamaan sulkapalloa. Pelailimme siinä noin kolmen vartin ajan, jonka jälkeen lähdimme kotiin syömään ja palautumaan kunnolla aamun treenistä. 
  Päälimmäiseksi treenistä jäi hyvä fiilis. Kaikilla kolmella oli mukavaa ja samalla  
etenemme pienin askelin kohti kevään tulevaa koitosta. :)
-VeraP 

Aamupalasmoothie


2 annosta
250 g maitorahkaa
1-2 dl maitoa
150-200 g mustikoita(ja/tai vadelmia) 1-2 dl mysliä
(n.1-2 rkl kauraleseitä)
(Hunajaa)

Sekoita ainekset keskenään tehosekoittimessa.
Halutessasi voit vielä makeuttaa smoothien hunajalla.  
Nauti! :)

♡ Eka treeni ♡ / Ellie & Vera

Moikka kaikki!

Elikkä lauantaina eli eilen päätettiin lähteä ensimäistä kertaa fitnuijien kanssa liikuntamyllyyn. Valitettavasti kaikki ei päässyt mukaan omista syistään, mutta ei se mitään :) 
   Ensin kokeiltiin mm. kuntopyörää, soutua ja muita kuntoilulaitteita. Olimme kuntosalin puolella noin. 30min jonka jälkeen lähdimme metsästämään paikkaa jossa voisimme treenata lihaskuntoa.
   Liikuntamyllyssä oli samaan aikaan yleisurheilukisat, paikat olivat täynnä. Salit pursusivat ihmisistä, juoksuradalla oli kisat ja kaikkialla oli täyttä. Myöhemmin löysimne onneksemme tyhjän salin, joka oli kuin meidän porukalle tehty!
  Salissa oli kaikki tarpeelliset tarvikkeet, jotka tekivät treenistämme parempaa. Teimme salissa mm. vatsa, reisi, pohje, pakara, selkä ja käsilihaksia noin 2 tunnin ajan. Lopuksi venyttelimme kunnolla, jonka yhteydessä pieni loppukevennys.

 
Ensimmäisessä treenissä oli mukana; Ellie, Vera H, Vera P, Vivian, Saana ja Laura. Vaikkakin 4 fitmuijien nuijista ei päässytkään mukaan, oli ensimmäinen treeni mahtava!